Mine siste timer i Brasil, for denne gang

BildeBildeBildeBilde

Siste dag på prosjektet i går. Barna var så gode og hadde laget gaver og sang til meg. Jeg ble litt rørt. Noen tok det tyngre enn andre. Og Anna Julia ga meg armbåndet ovenfor så jeg ikke skulle glemme henne ❤ hun ville jeg skulle ta henne med til Norge, jeg sa vi kunne skrive brev. På engelsk kanskje? Jeg tror ikke jeg kommer til å glemme noen, for å være helt ærlig. Alle er veldig spesielle og har hver sin historie. Når Leo og Nicolas gikk ut av porten i dag rant det en tåre, de har gjort spesielt inntrykk på meg. Men alt vil synke mer inn når jeg er på tur hjem…

Alle småpengene er bare 2,80 reais (altså ca.9 kr) og holder til en busstur. Veldig masse penger som er verdt så lite i Norge, men så mye her. Alt er annerledes her. Særlig i Barreiro hvor de fleste sliter med fattigdom, arbeidsledighet og stoffer. Jeg sitter på bussen og ser alle husene som passerer. Tenker jeg er heldig, vi er heldig. Vi har muligheter som de kanskje aldri vil få. Vanskelig å forklare hva jeg mener, men denne turen har gjort meg gått.

Jeg tok det rolig hjem fra jobb. Gikk innom banken og tok ut penger, innom favoritt supermarkedet mitt fult av gode frukter. Handlet bare potetgull til flyturen. Så ruslet jeg til acai plassen, og satt meg den og nøt den i fred og ro. Vinket «tchau» til hun bak disken og tenkte, deg ser jeg ikke igjen. Så gikk jeg hjem, og sank ned i sofaen. Helt utslitt, klarte ikke reise meg på mange timer. Pakket alt i to kofferter (stappfullt, vel og merke). Så la jeg meg i den gode senga og lot det siste krysse stå åpent…

6 thoughts on “Mine siste timer i Brasil, for denne gang

  1. Anonym sier:

    Vælkommen heim kjære du ❤

  2. Monica sier:

    Åååh!<3

  3. Anonym sier:

    du e så flink kjære<3 bli mesta rørt e å…

Legg igjen en kommentar

