Dag 31

Bilde            Dagen på jobb i dag gikk veldig fort. Vet ikke hvorfor egentlig..plutselig var den over.. Fikk høre mer om bakgrunnen til noen av barna på jobb i dag, og jeg merker at jeg blir mer og mer «påvirket» av det som skjer rundt meg ettersom dagene går. Det er først nå at jeg begynner å tenke på alle som er her og hvordan de har hatt det og har det. Det er selvfølgelig noen som setter dypere spor enn andre. Det er rart og se, jeg lærer igjen at førsteinntrykket ikke alltid stemmer. Jeg har f.eks tenkt om noen: Han ser ut til å komme fra et bra hjem og han ser glad og fornøyd ut. Også er det egentlig mange svarte og tunge historier som ligger bak. Det er rart hva vi mennesker kan skjule bak et smil og en «kul» stil. Jeg kjenner jeg blir liten, hva kan jeg gjøre? Selvfølgelig er prosjektet kjempebra for disse barna. Her får de være mange timer om dagen i trygge omgivelser, med voksne som ser de og med god hjemmelaget mat. Vi frivillige får også mye tid til å leke med barna, en og en eller flere sammen. Det tror jeg betyr mye for dem. Prosjektet er helt supert, all klapp til Tine som startet det! Jeg er glad jeg har to måneder igjen slik at jeg kan bli enda bedre kjent med dem.

5 thoughts on “Dag 31

  1. Monica sier:

    Det er dette som teller. Istede for å ligge 3 mnd på ei strand,så gjør du noe veldig viktig! Du hjelper barn og sørger for at deres hverdag blir bedre. Tenk hvor mye de gleder seg til å komme til skolen,og møte smilende og snille mennesker,samt lære ting.
    «jeg kjenner jeg blir liten,hva kan jeg gjøre» – Jorun..Du gjør det!<3

    • jorunvaula sier:

      Takk Monica ❤ men æ sett å glede mæ t jul også begynne æ og tenk på dem som ikke har nånn liksom ! det e ganske triste greier ! 😦 men ka kan man gjør..kan bare gjør litt… ❤

  2. Ingvild vaula sier:

    Flott ❤

  3. Sara sier:

    Du e flink Jorun 🙂 e læs hele tia altså! Sjøl om e itj kommentere på alt! Men d e kjempe arti å følg me værtfalj! 🙂 sjer ut som du kose d å, sjøl om du helt sikkert har helmlengsel. Ikke leng t Mads kjæm da.. Tippe du glæde d ❤ åss glæ åss t du kjæm heim å :-*

    • jorunvaula sier:

      Nåå, såå koselig 🙂 Bra du les kvar dag.. ❤ hehe.. du bare: "e læs hele tia altså!" søta ❤ Det går bra med hjemlengseln..savne å på besøk t dokk veldig my da, det gjør æ jo en del.. men æ glede mæ kjempe my t å kom heim og t jul og t alt ❤

Legg igjen en kommentar

